Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Pakistan Madencilik Yatırım Forumu’nda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin enerji ve madencilik politikalarına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Bayraktar, Türkiye’nin enerji alanında gerçekleştirdiği reformlarla birlikte yaklaşık 25 yıl içerisinde 100 milyar dolarlık yabancı yatırım çekmeyi başardığını vurguladı. Enerji İthalatına Bağımlılık ve Güvenlik Sorunları Bayraktar, Türkiye’nin enerji ve madencilik sektöründe karşı karşıya…
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Pakistan Madencilik Yatırım Forumu’nda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin enerji ve madencilik politikalarına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Bayraktar, Türkiye’nin enerji alanında gerçekleştirdiği reformlarla birlikte yaklaşık 25 yıl içerisinde 100 milyar dolarlık yabancı yatırım çekmeyi başardığını vurguladı.
Bayraktar, Türkiye’nin enerji ve madencilik sektöründe karşı karşıya kaldığı zorluklardan birinin enerji ithalatına bağımlılık olduğunu belirtti. Ülkenin 2022’de enerji kaynakları için yaklaşık 100 milyar dolarlık ithalat yaptığını ifade eden Bakan Bayraktar, bu durumun Türkiye’yi makroekonomik açıdan savunmasız hale getirdiğini dile getirdi.
Bayraktar, Türkiye’nin enerji arz güvenliğini sağlamak ve ithalata bağımlılığı azaltmak amacıyla yenilenebilir enerji, kömür ve mineraller gibi kaynakları etkin bir şekilde kullanmayı hedeflediklerini belirtti. Ülkenin maden kaynakları açısından zengin bir çeşitliliğe sahip olduğunu vurgulayan Bakan Bayraktar, bu kaynakların sanayi ile entegre bir şekilde kullanılması gerektiğini aktardı.
Madencilik sektörüne yabancı yatırımcı çekmek için çevreye duyarlı projelerin önemli olduğunu vurgulayan Bayraktar, bu alanda sağlık ve güvenlik konularına da büyük önem verdiklerini belirtti. Ayrıca, Türkiye’de madencilik sektörüne sermaye çekmek ve ruhsatlandırma süreçlerini basitleştirmek için bir reform paketi üzerinde çalıştıklarını açıkladı.
Kaynak: habergazetesi.com.tr
Reklam & İşbirliği : [email protected]