Enerji Alanındaki İşbirliği Güçleniyor Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Azerbaycan Enerji Bakanı Perviz Şahbazov ile gerçekleştirdikleri görüşmenin sonuçlarını duyurdu. Bayraktar, iki ülke arasında petrol ve doğal gaz ticaretine ek olarak **elektrik ticaretinin de gündeme geldiğini** belirtti. Stratejik İşbirliği Anlaşması Bayraktar’ın paylaşımında yer verdiği açıklamalara göre, Türkiye ve Azerbaycan…
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Azerbaycan Enerji Bakanı Perviz Şahbazov ile gerçekleştirdikleri görüşmenin sonuçlarını duyurdu. Bayraktar, iki ülke arasında petrol ve doğal gaz ticaretine ek olarak **elektrik ticaretinin de gündeme geldiğini** belirtti.
Bayraktar’ın paylaşımında yer verdiği açıklamalara göre, Türkiye ve Azerbaycan arasında imzalanan işletme anlaşması, **TEİAŞ ve Azerenerji arasındaki enerji alanındaki işbirliğini güçlendirecek**. Bu anlaşma ile Türkiye ile Nahçıvan arasında **kesintisiz ve güvenilir elektrik iletimi** sağlanacak. Ayrıca, mevcut altyapının modernizasyonu ve kapasite artışı da gerçekleştirilecek.
Bayraktar, yapılan anlaşmanın Türkiye ve Azerbaycan arasında **enerji alanında önemli bir köprü** oluşturduğunu ifade etti. Bu köprü, iki kardeş ülke arasında **bölgesel enerji işbirliğinde yeni bir dönemin kapısını aralayacak**. Elektrik ticareti alanındaki bu anlaşma, bölgede enerji güvenliğini artırmaya ve işbirliğini güçlendirmeye yönelik önemli adımların atılmasını sağlayacak.
Bu anlaşma, Türkiye ve Azerbaycan arasındaki stratejik işbirliğinin **enerji alanında da derinleştiğini** gösterirken, bölgesel güvenlik ve istikrara da katkı sağlayacak.
Reklam & İşbirliği : [email protected]