Bakan Yumaklı, Ulusal Su Kurulu Toplantısında Konuştu Bakan İbrahim Yumaklı, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü’nde gerçekleştirilen Ulusal Su Kurulu’nun ikinci toplantısına katılarak önemli açıklamalarda bulundu. Küresel İklim Değişikliği ve Su Kaynakları Bakan Yumaklı, konuşmasında küresel iklim değişikliğinin su kaynaklarını en çok tehdit eden faktörlerden biri olduğuna dikkat çekerek, sahip olunan kaynakların doğru yönetilmesinin zorunlu olduğunu…
Bakan İbrahim Yumaklı, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü’nde gerçekleştirilen Ulusal Su Kurulu’nun ikinci toplantısına katılarak önemli açıklamalarda bulundu.
Bakan Yumaklı, konuşmasında küresel iklim değişikliğinin su kaynaklarını en çok tehdit eden faktörlerden biri olduğuna dikkat çekerek, sahip olunan kaynakların doğru yönetilmesinin zorunlu olduğunu vurguladı.
Yumaklı, “Suda sıfır kayıp” ilkesiyle yola çıkarak başlattıkları “Su Verimliliği Seferberliği”ni emin adımlarla sürdürdüklerini belirtti.
Dünya Kaynakları Enstitüsünün 2023 yılı değerlendirmesine göre ülkenin en fazla su kıtlığı riski taşıyan 25 ülke arasında olduğunu belirten Yumaklı, su kaynaklarını ulusal bilinçle korumanın öneminin altını çizdi.
Yumaklı, hazırlanan Su ve Taşkın kanunları taslaklarının yasalaşmasıyla, su kaynaklarının bütüncül bir yaklaşımla yönetilmesi için önemli adımlar atılacağını ve sürdürülebilir su politikasının temel prensipleri için yeni bir çerçeve oluşturulacağını ifade etti.
Yumaklı, 2030 ve 2050 yıllarına yönelik sektörel ve bireysel su verimliliği hedeflerini belirlediklerini aktardı. İçme suyu sistemlerindeki kayıpların düşürülmesi ve tarımsal sulama verimliliğinin artırılması gibi hedefler belirlediklerini söyledi.
Yumaklı’nın açıklamaları, su kaynaklarının korunması ve akılcı bir şekilde yönetilmesi konusundaki kararlılıklarını ortaya koyarken, su verimliliği alanındaki çalışmaların önemine dikkat çekti.
Reklam & İşbirliği : [email protected]