Bakan Işıkhan, Türkiye İstatistik Kurumu’nun nisan ayı iş gücü istatistikleri hakkında sosyal medya hesabından önemli açıklamalarda bulundu. İşsizlik Oranı 11 Yılın En Düşük Seviyesinde Bakan Işıkhan, Türkiye ekonomisinin istihdam üretmeye devam ettiğini belirterek, işsizlik oranının son 11 yılın en düşük seviyesinde olduğunu vurguladı. İşsizlik Oranında Azalış Bakan Işıkhan’ın verdiği bilgilere göre, işsizlik oranı son 12…
Bakan Işıkhan, Türkiye İstatistik Kurumu’nun nisan ayı iş gücü istatistikleri hakkında sosyal medya hesabından önemli açıklamalarda bulundu.
Bakan Işıkhan, Türkiye ekonomisinin istihdam üretmeye devam ettiğini belirterek, işsizlik oranının son 11 yılın en düşük seviyesinde olduğunu vurguladı.
Bakan Işıkhan’ın verdiği bilgilere göre, işsizlik oranı son 12 aydır tekli hanelerde seyrediyor. Nisan ayında ise bir önceki aya göre 0,1 puan azalarak yüzde 8,5 olarak gerçekleşti. Aynı döneme göre işsiz sayısı 18 bin kişi, bir önceki yılın aynı ayına göre ise 484 bin kişi azaldı.
Bakan Işıkhan, açıklamasında istihdamı destekleyen politikaların sonuçlarının her geçen gün daha iyi şekilde görüldüğünü belirtti. Nisan ayında bir önceki yıla göre 983 bin kişi artan istihdam sayısı 32 milyon 618 bin kişiye, istihdam oranı ise yüzde 49,5 seviyesine ulaştı.
Son dönemlerde tarihi zirvelere ulaşan istihdam oranlarında gençlerin ve kadınların daha fazla pay aldığını belirten Bakan Işıkhan, kadınlarda istihdam oranının bir önceki yıla göre 1,2 puan artış gösterdiğini ifade etti. Aynı dönemde işsizlik oranının da 2,9 puan azaldığını kaydetti.
Bakan Işıkhan, Orta Vadeli Program ve 12. Kalkınma Planı doğrultusunda ekonomik istikrarı ve vatandaşların kalıcı refahını sağlayacak politikalar ile istihdamı önceleyen adımların önümüzdeki dönemde de atılacağını belirtti.
Reklam & İşbirliği : [email protected]