Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) ile Çin Sivil Havacılık Kurumu (CAAC) arasında gerçekleştirilen müzakereler sonucunda Türk sivil havacılığının Asya’da tarihi bir diplomatik ve sektörel başarıya imza attığını vurguladı. İlk Artırım 15 Yıl Aradan Sonra Geldi Abdulkadir Uraloğlu, Çin ile imzalanan anlaşma sonucunda sefer haklarında yaklaşık 15 yıl aradan sonra…
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) ile Çin Sivil Havacılık Kurumu (CAAC) arasında gerçekleştirilen müzakereler sonucunda Türk sivil havacılığının Asya’da tarihi bir diplomatik ve sektörel başarıya imza attığını vurguladı.
Abdulkadir Uraloğlu, Çin ile imzalanan anlaşma sonucunda sefer haklarında yaklaşık 15 yıl aradan sonra yapılan ilk artışın gerçekleştiğini belirtti. İki ülke arasındaki haftalık yolcu seferi hakkı 21 frekansdan 49 frekansa çıkarıldı. Bu anlaşma ile Türk sivil havacılığı Çin gibi küresel öneme sahip bir pazarda yeni bir çağ başlatmış oldu.
Uraloğlu, Çinli taşıyıcıların hava kargo taşımacılığı seferlerine başlamasının ardından haftalık 14 frekans olan kargo hakkının da 28 frekansa çıkarılacağını açıkladı. Bu artış sayesinde Türk hava taşımacılığının Asya-Pasifik coğrafyasında lojistik gücünü daha da artıracağını ifade etti.
Uraloğlu, kargo ve yolcu kapasitesindeki artışın İstanbul Havalimanı’nı Doğu ile Batı arasında kilit bir küresel aktarma ve lojistik üssü haline getireceğine dikkat çekti. Türkiye son dönemde Tayland, Hong Kong ve Avustralya ile de mutabakat zaptları imzaladı. Endonezya ve Singapur ile yapılacak anlaşmaların da yakın zamanda gerçekleşmesi bekleniyor.
Artan uçuş ve kargo seferleriyle Türk taşıyıcılarının kıtalar arası bağları güçlendirerek Asya-Pasifik bölgesinde rekabeti şekillendiren bir aktör haline geldiğine vurgu yaptı.
** Haber Kaynağı: haberlermersin.com **
Reklam & İşbirliği : [email protected]