Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği 100 Bin Ton İhracat Hedefine Yaklaşıyor Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, yaptığı açıklamada bu sezon için belirlenen 100 bin tonluk ihracat hedefine yaklaşıldığını vurguladı. Işık, bu hedefe uyumlu bir dönem geçirdiklerini ve ihracatta önemli bir ivme yakalandığını belirtti. Dünya Sağlık Örgütü Kuru…
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, yaptığı açıklamada bu sezon için belirlenen 100 bin tonluk ihracat hedefine yaklaşıldığını vurguladı. Işık, bu hedefe uyumlu bir dönem geçirdiklerini ve ihracatta önemli bir ivme yakalandığını belirtti.
Başkan Işık, Dünya Sağlık Örgütü’nün kuru kayısının sağlıklı gıdalar listesine dahil ettiğini de açıklamasında belirtti. Bu durumun kuru kayısı ihracatı için olumlu bir gelişme olduğunu ifade etti.
Başkan Işık, ABD, Hindistan, Avustralya, Çin, Japonya, Brezilya, Güney Kore gibi uzak pazarlara yoğunlaşacaklarını duyurdu. Ayrıca, 1 Ağustos’ta başlayan sezonun 31 Ekim itibarıyla ilk çeyreğini tamamladıklarını ve bu dönemde ihracatın 25 bin 461 tona ulaştığını belirtti.
Işık, ihracatta ABD, Almanya ve Fransa’nın öne çıktığını, aynı zamanda Çin, Cezayir, Hindistan ve Kazakistan’dan gelen taleplerdeki artışın dikkat çekici olduğunu belirtti. Geçen yılın aynı dönemine göre elde edilen döviz gelirinin yüzde 12 artarak 125,5 milyon dolara yükseldiğini de ekledi. Bu artışın sektör için olumlu bir gelişme olduğunu söyledi.
Reklam & İşbirliği : [email protected]