Ford Motor, Yanlış Sınıflandırma İddialarından Dolayı 365 Milyon Dolar Ödemeyi Kabul Etti ABD merkezli otomotiv devi Ford Motor Company, ABD gümrük düzenlemelerini ihlal ettiği suçlamalarına karşı 365 milyon dolar ödemeyi kabul etti. ABD Adalet Bakanlığı, Ford’un Nisan 2009 ve Mart 2013 tarihleri arasında Türkiye’den ithal ettiği yüz binlerce Transit Connect aracını yanlış sınıflandırdığı iddiasından vazgeçmek…
ABD merkezli otomotiv devi Ford Motor Company, ABD gümrük düzenlemelerini ihlal ettiği suçlamalarına karşı 365 milyon dolar ödemeyi kabul etti. ABD Adalet Bakanlığı, Ford’un Nisan 2009 ve Mart 2013 tarihleri arasında Türkiye’den ithal ettiği yüz binlerce Transit Connect aracını yanlış sınıflandırdığı iddiasından vazgeçmek karşılığında bu miktarı ödeyeceğini duyurdu.
Adalet Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, 365 milyon dolarlık cezanın son dönemde ödenen en yüksek gümrük vergisi cezalarından biri olduğu vurgulandı. Ford Motor şirketinin sözcüsü ise konuyla ilgili, “Ford, Adalet Bakanlığı’nın suçlamalarının çoğunu reddetse de on yıldır devam eden karmaşık sorunu çözmek adına anlaşmayı kabul ettiğini” belirtti.
Ford’un yaptığı yanlış sınıflandırma sonucunda ABD’nin gümrük düzenlemelerini aşarak yüksek vergi ödemekten kaçındığı iddia ediliyordu. Şirketin Transit Connect araçlarını değerlerini düşük göstererek ithal ettiği ve bu sayede vergi avantajı sağladığı öne sürülmüştü. Bu anlaşma ile Ford, uzun süredir devam eden bu hukuki süreci sonlandırmış oldu.
Bu gelişme, otomotiv endüstrisindeki büyük oyuncuların karşılaştığı gümrük ve vergi düzenlemelerine uyum konusundaki hassasiyeti bir kez daha gündeme getiriyor. Ford’un 365 milyon dolarlık cezayı kabul etmesi, şirketin gelecekte benzer durumlarla karşılaşmamak adına daha dikkatli olacağına işaret ediyor.
Reklam & İşbirliği : [email protected]