Çin’in devlet konseyi tarafından alınan bir karara göre ülke, nükleer enerji alanında büyük bir atılım yapmaya hazırlanıyor. Yapılan toplantıda kuzeyde Şandong, doğuda Ciangsu ile Cıciang, güneyde Guangdong eyaletleri ile Guangşi Cuang Özerk Bölgesi’nde 11 yeni nükleer reaktör inşa edilmesi kararlaştırıldı. Bu yeni reaktörlerin yaklaşık 220 milyar yuanlık (30,85 milyar dolarlık) bir yatırımla hayata geçirilmesi planlanıyor….
Çin’in devlet konseyi tarafından alınan bir karara göre ülke, nükleer enerji alanında büyük bir atılım yapmaya hazırlanıyor. Yapılan toplantıda kuzeyde Şandong, doğuda Ciangsu ile Cıciang, güneyde Guangdong eyaletleri ile Guangşi Cuang Özerk Bölgesi’nde 11 yeni nükleer reaktör inşa edilmesi kararlaştırıldı. Bu yeni reaktörlerin yaklaşık 220 milyar yuanlık (30,85 milyar dolarlık) bir yatırımla hayata geçirilmesi planlanıyor.
Çin Genel Nükleer Enerji Şirketi (CNGP), Çin Ulusal Nükleer Enerji Şirketi (CNNC) ve Devlet Enerji Yatırım Şirketi (SPIC) olmak üzere üç devlet şirketi, bu reaktörlerin yapımını üstlenecek. CNGP 6, CNNC 3 ve SPIC ise 2 reaktörün inşasından sorumlu olacak. Ülke, daha önce de 2022 ve 2023 yıllarında 10’ar yeni reaktörün yapımına onay vermişti.
Şu anda 55 aktif nükleer reaktöre sahip olan Çin, ABD ve Fransa’nın ardından en fazla reaktöre sahip ülke konumunda bulunuyor. Toplamda 36 reaktörün proje veya yapım aşamasında olduğu biliniyor ve Çin, bu reaktörlerin tamamlanmasıyla 2030 yılına gelindiğinde nükleer enerji kapasitesinde dünya lideri olmayı hedefliyor.
Reklam & İşbirliği : [email protected]